فروشگاه فایل 20 پروژه

اطلاعیه فروشگاه

اطلاعیه مهم: تمام فایل ها و محصولات این فروشگاه را در فروشگاه دوم ما با قیمت ارزانتر دانلود کنید، فروشگاه فایل 20 پروژه: http://20prozhe.ir/

دانلود پروژه مالی مالیات بر ارزش افزوده

دانلود پروژه مالی مالیات بر ارزش افزوده

پروژه مالی مالیات بر ارزش افزوده پژوهش کامل در زمینه حسابداری می باشد و در 6 فصل تنظیم شده است. شما میتوانید فهرست مطالب پروژه را در ادامه مشاهده نمایید.

پروژه بصورت فایل قابل ویرایش ورد(WORD) در 127 صفحه برای رشته حسابداری در پایین همین صفحه قابل دانلود میباشد. شایسته یادآوری است که پروژه از ابتدا تا پایان ویرایش وتنظیم , سکشن بندی (section) ، نوشتن پاورقی (Footnote) و فهرست گذاری اتوماتیک کامل شده وآماده تحویل یا کپی برداری از مطالب مفید آن است.

مقدمه

تاریخ شکل گیری مالیات را می‌توان هم پای تشکیل نخستین جوامع بشری دانست. انسان‌ها برای تامین معاش بسامانتر و حفاظت در برابر خطرات بلایای طبیعی و حیوانات درنده زندگی فردی را ترک کردند و درقالب اجتماعات مختلف با امیدی افزونتر به آینده، تشکل یافتند. طبیعی است که در این زندگی جمعی پاره ای از نیازهای فردی می‌بایست از طریق اجتماع ارضا گردد. در این راستا گروهی از افراد، توانایی‌های جسمی‌یا ذهنی خویش را در اختیار اجتماع قرار می‌دادند تا چنین حوایجی بی پاسخ نماند. طبیعی است در این صورت جامعه می‌بایست به نحوی هزینه ی خدمات این گروه را بپردازد. بعدها با تکامل اجتماعات و افزایش نیازهای جمعی دریافت مالیات بصورت نقدی و جنسی رواج یافت. هر چه دولتها توسعه یافتند و تنوع و کیفیت خدمات عمومی‌گسترده تر گردید، مالیات‌ها پر اهمیت تر شدند. علی الاصول دولتها بمنظور ارضا نیازهای عمومی‌و تحقق سیاست‌های کلی هر جامعه در حوزه‌های گوناگون و نیل به اهداف پیش بینی شده در چشم انداز توسعه کشور نیازمند منابع تامین اعتبار هستند. مالیات یکی از منابع مهم تامین هزینه‌های دولت به شمار می‌رود. اهمیت مالیات تا بدانجاست که عموماً منابع تامین هزینه‌های دولت را به مالیاتی و غیر مالیاتی تقسیم می‌کنند.

در ایران از زمان هخامنشیان سازمان مالیاتی دقیق و دفاتر مالیاتی مرتبی وجود داشته که در دوره ساسانی تکامل یافته است.

در زمان تسلط اعراب به ایران تا مدتی دفاتر مالیاتی به زبان فارسی نگاشته می‌شد که این موضوع دیری نپایید و زبان دفاتر از فارسی به عربی تغییر کرد و مالیات نیز طبق قوانین اسلام در قالب زکات و خمس و... دریافت می‌گردید. البته پس از استقرار دولتهای ایرانی مجدداً دفاتر به زبان فارسی نگاشته شد. هر یک از این سلسله‌ها پس با شیوه ای خاص هزینه‌های کشور را تامین می‌کردند و نظام مالیاتی مخصوص به خود را داشتند.

در زمان پادشاهی سلسله صفویه، شاه عباس اوضاع دارایی مملکت را تغییر داد و تلاش کرد با توسعه تجارت خارجی، درآمد کشور را بیشتر از این راه تامین نماید.

در دوران قاجاریه، به‌واسطه جنگها و هزینه مسافرت‌های شاه و درباریان اوضاع مالیه کشور دچار بحران شدیدی شد که امیرکبیر تلاش وافری بمنظور سر و سامان دادن اوضاع مالی کشور نمود.

در دوره ی مشروطه اولین کابینه قانونی بدست میرزا نصراله مشیر الدوله تشکیل شد که ناصر الملک وزیر مالیه این کابینه بود. اما از آنجهت که تشکیلات خاصی برای امور مالی وجود نداشت، مستوفیان سابق به همان طریق سنتی و در خانه‌های خویش امور ما لی کشور را انجام می‌دادند و وزیر مالیه (ناصر الملک) بر آنها نظارت داشت. پس از چندی ناصر الملک با ایجاد مرکز دولتی به نام وزارت مالیه، مستوفیان را وادار کرد امور مالی را در آنجا رتق و فتق کنند. در اوایل خرداد 1289 ادارات سبعه تشکیل شدند و این اولین سازمان رسمی‌وزارت مالیه بود. مهمترین سازمانهای وزارت مالیه در این زمان خزانه داری کل و گمرک و وصول عایدات بودند.

دغدغه اصلی رضاشاه اروپایی شدن ایران بود که صنعتی شدن مهمترین گام در این راستا بود. به همین منظور بسیاری از زمینهای کشاورزی شمال کشور را به مالکیت خود در آورد و درآمد این زمینها را صرف هزینه‌های صنعتی شدن ایران نمود. در زمان وزارت مرحوم داور تغییرات فراوانی در نظام مالی و اقتصادی کشور به وجود آمد. وی با توانایی فراوان در ایجاد یک برنامه اقتصادی منسجم، به منظور راهنمایی تجار و بازرگانان، شرکت‌های بازرگانی فراوانی با سرمایه دولت ایجاد کرد تا بدین وسیله سرمایه گذاران و بازرگانان را تشویق به تمرکز سرمایه کند و با تشکیل شرکت‌های گوناگون صنعت کشور را ارتقا بخشند. همچنین وی برای راهنمایی تجار و تمرکز سرمایه‌های آنها و ایجاد راههای مساعدترین که بازرگانان بتوانند کالای صادراتی خود را به خارج عرضه کنند در حدود چهل شرکت دولتی تاسیس کرد. در واقع در این زمان است که کم کم قوانین گوناگون مالیاتی تصویب می‌شود و پایه‌های نظام مالیاتی کنونی کشور در همان دوران نهاده می‌شود.

فهرست مطالب
فصل اول، مقدمه
1-1- مقدمه. 2
1-2- تعریف مالیات.. 3
1-3- سیر تحول قوانین مالی و مالیاتی.. 6
1-4- شهرداری‌ها8
فصل دوم ، سازمان مالیاتی
2-1- مقدمه. 11
2-2- معافیت‌ها، تشویق‌ها و جرایم مالیاتی.. 12
2-3- تشویق‌های مالیاتی.. 15
2-4- جرایم مالیاتی.. 15
2-5- مالیات شرکت‌ها و سرمایه گذاری های خارجی.. 17
2-6- سرمایه گذاری های خارجی.. 17
2-7- مراجع مالیاتی و حل اختلاف.. 20
2-8- هیات‌های بدوی و تجدید نظر حل اختلاف مالیاتی و شورای عالی مالیاتی.. 21
2-9- پیدایش مالیات بر ارزش افزوده. 22
2-10- فراز و نشيب هاي ماليات برارزش افزوده در ايران.. 23
فصل سوم ، معرفی و تشریح مالیات بر ارزش افزوده
3-1- مقدمه. 27
3-2- تاثیر مالیات بر ارزش افزوده بر صادرات.. 29
3-3- بررسي آثار اقتصادي ماليات بر ارزش افزوده در مركز پژوهش ها35
3-4- مشكلات اجرايي ماليات بر ارزش افزوده. 36
3-5- انواع ماليات بر ارزش افزوده. 37
3-6- مقايسه سه نوع ماليات بر ارزش افزوده. 38
3-7- سرنوشت مصرف‌كنندگان در خريد كالاها و خدمات.. 39
3-8- مزاياي ماليات بر ارزش افزوده. 40
3-9- كالاهاي معاف از ماليات بر ارزش افزوده. 40
3-10- تكليف فعالان اقتصادي.. 41
3-11- چند پرسش و پاسخ.. 42
فصل چهارم ، قوانین مالیات بر ارزش افزوده
4-1- مقدمه. 44
4-2- تاريخچه تصویب مالیات بر ارزش افزوده. 44
4-3- لایحه مالیات بر ارزش افزوده. 45
4-4- نرخ و نحوه محاسبه مالیات.. 48
4-5- وظایف و تکالیف مودیان.. 49
4-6- سازمان بر ارزش افزوده و وظایف و اختیارات آن.. 50
4-7- بررسي تطبيقي لايحه ماليات برارزش افزوده. 53
4-8- تعریف حقوقی صدرات و واردات در لایحه مالیات بر ارزش افزوده. 55
4-9- بررسي تطبيقي لايحه ماليات بر ارزش افزوده. 56
فصل پنچم ، مبانی نظری مالیات بر ارزش افزوده
5-1- تعریف ارزش افزوده. 60
5-2- مفهوم مالیات بر ارزش افزوده. 61
5-3- اهداف مالیات بر ارزش افزوده. 63
5-4- خصوصیات اصلی قانون مالیات بر ارزش افزوده. 65
5-5- مزایای اجرای مالیات بر ارزش افزوده. 65
5-6- معایب اجرای مالیات بر ارزش افزوده. 67
5-7- تبعات اقتصادی حاصل از اجرای مالیات بر ارزش افزوده. 67
5-8- موانع اجرايي قانون ماليات بر ارزش افزوده. 69
5-9- ويژگي ها ، نحوه محاسبه و معافيت هاي طرح ماليات بر ارزش افزوده. 70
5-10- جایگاه مالیات بر ارزش افزوده. 71
5-11- ویژگی های نظام مالیات برارزش افزوده. 72
5-12- محاسبه ماليات بر ارزش افزوده در بنگاه هاي اقتصادي.. 73
5-13- معافيت در نظام ماليات بر ارزش افزوده. 73
5-14- درآمدهای مالیاتی.. 74
5-15- نسبت درآمد های مالیاتی به تولید ناخالص داخلی.. 77
5-16- الزامات اجرای مالیات بر ارزش افزوده. 79
5-17- سطح آستانه معافیت درایران.. 79
5-18- اثر قیمت مالیات بر ارزش افزوده در ایران.. 81
5-19- خلاصه و جمع بندی.. 85
فصل ششم ، مالیات بر ارزش افزوده در کشورهای مختلف
6-1- عملکرد مالیات بر ارزش افزوده در بین کشورها88
6-2- نقش حسابداری دراجرای ماليات برارزش افزوده درايران.. 101
6-3- اهميت موضوع ماليات برارزش افزوده. 102
6-4- دلايل توجيهی معرفی ماليات برارزش افزوده در ايران.. 104
6-4-1-سهم پايين ماليات در توليدناخالص داخلی.. 104
6-4-2- نقش ناچيز ماليات هادرتأمين هزينه های دولت... 104
6-4-3- وابستگي بالاي دولت به استقراض از نظام بانكي و ماليات تورمي.. 105
6-5- نقش ماليات بر ارزش افزوده دراصلاح نظام مالياتی كشور. 106
6-6- مفهوم ماليات بر ارزش افزوده و روش های مهم محاسبه اين ماليات.. 109
6-7- معرفی یک سيستم ساده حسابداری ماليات بر ارزش افزوده. 111
6-8- ثبت ماليات بر ارزش افزوده. 112
6-9- روشهاي حسابداری برای VAT. 112
6-10- VAT به روش معمول.. 113
6-11- نتيجه گيری.. 113
6-12- چگونگی ثبت حسابداری مالیات بر ارزش افزوده. 115
6-13- مساله حسابداری در مورد مالیات بر ارزش افزوده. 118
منابع.. 119


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 11,520 تومان
(شامل 10% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 12,800 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
M-A-Afzoodeh_742345_8589.zip373.2k